O alimentatie corespunzatoare pentru un par sanatos

AGLYFINÎn funcție de alimentele consumate, putem reduce riscurile calviției, a rigidizării firului de păr și a albirii acestuia. Pentru a menține sănătatea firului de păr trebuie acționat si din interior, prin intermediul nutrienților ingerați.

De aceea, sunt recomandate produsele bogate în:

vitamina A ajută structura firului de păr. O puteți găsi în în legume de culoare portocalie (morcovi, dovleci, cartofi dulci, broccoli, pătrunjel, porumb, ridiche, sfeclă, țelină, hrean, spanac, varză roșie, ardei iute, dovleac, gogoșari, caise).

betacarotenul ajută la sintetizarea proteinelor, fiind un antioxidant. Se găsește în toate legumele și fructele de culoare portocalie.

vitaminele din complexul B favorizează creșterea părului, previne deteriorarea acestuia și hrănește părul. Vitamina B o puteți găsi în carne slabă, de pui sau curcan, ouă, legume, nuci, conpidă, drojdie de bere.

vitamina C ajută la absorbția fierului, menține vasele sanguine sănătoase, asigurând astfel o circulație normală la nivelul scalpului, previne deteriorarea părului și favorizează creșterea acestuia. Se găsesește în citrice dar și în căpșune și pepene.

vitamina E conține antioxidanți, ajută la repararea celulelor, facilitează sinteza proteinelor și favorizează creșterea părului. O găsiți în legume verzi, nuci, ulei de măsline, avocado și cereale.

vitamina K favorizează creșterea părului și se regăsesște în pește, ouă, lactate, legume verzi, varză, ovăz.

zinc și cupru, se găsește predominant in carne, crustacee, pește.

seleniu, îl regăsiți  predominant în legumele crucifere (broccoli, varză, varza de Bruxelles, conopidă).

Pe lângă alimentele deja amintinte, pentru a menține și reda sănătatea firului de păr, mai sunt recomandate și următoarele: carne roșie, datorită proteinelor, zincului și fierului conținut (ajută la regenerarea părului și la producția de cheratină), carne albă, de pui sau curcan, ficat, pește (datorită conținutului de acizi graşi omega 3 și omega 6, regenerează firul de păr și îi accelerează creșterea), fructe de mare, ouă, lapte, iaurt, cereale integrale, legume cu frunze verzi, în special verde închis (spanac, broccoli), fructe uscate, fasole, mazăre, linte, citrice, mango și avocado (conțin grăsimi sănătoase pentru organism), nuci, migdale, urzici, fructe de păduse proaspete (fragi, mure, căpșune, zmeură, afine, coacăze; au un conținut ridicat de antioxidanți), semințe de in (conțin acizi graşi omega 3 și vitamina E, dau strălucire părului), semințe de floarea soarelui (conțin acizi graşi omega 6, vitamina E și zinc; ameliorează mătreața, dă strălucire părului), semințe de susan (ajută la asimilarea viraminei A, întărește rădăcina firului de păr, activează scalpul, asigură buna funcționare a metabolismului; o linguriță zilnic reprezină doza ideală), semințe de dovleac, chia, ulei de nucă de cocos.

Comments are closed.